چرا ۱۰ تا کارمند نداری؟

” تبلیغات “

سلام دوست من؛ امیدوارم حالت عالی باشه و پر از انرژی باشی.

توی کلیپ های قبل گفتم که شما به عنوان مدیر کسب و کار خودت، باید کسب و کارت رو سیستم سازی کنی جوری که زمانی که حضور فیزیکی هم توی محل کسب و کارت نداری، کسب و کارت برای تو خلق پول کنه و زمانی شما حس خیلی خوبی پیدا میکنید از کاری که کردید، از سیستم سازی که انجام دادید، زمانیه که شما مسافرت هستید، توی کسب و کارتون حضور فیزیکی ندارید، ولی مدام پیامک های بانک براتون میاد که مبالغ به حساب شما واریز شد.

اما شاید شما بگید که ما کسب و کارمون هنوز رشد نکرده و هنوز اونقدر جون نداره که ما بتونیم یک کارمند اضافه کنیم توی کسب و کارمون.

باید بهتون بگم که دوستان، شما اصول حرفه ای رو باید توی کسب و کارتون رعایت کنید.

یکی دیگه از مواردی که توی اصول حرفه ای کسب و کار هست، تبلیغاته.

اگه شما کسب و کار خودتون رو راه انداختی و هنوز اونقدر رشد نکرده که بتونی یک کارمند اضافه کنی یا اگه کارمند داری، کارمندات رو اضافه کنی، باید تبلیغاتت رو زیاد کنی، چیزی که توی خیلی از کسب و کارها انجام نمیشه، چیزی که خیلی از کسب و کارها اصلا بهش عقیده ای ندارند و فکر میکنند تبلیغات یک هزینه اضافیه، درصورتیکه قبلا هزینه آب و برق و گاز و تلفن و مالیات و عوارض شهرداری و اجاره بها بود، ولی الان هزینه تبلیغات هم به کسب و کارها اضافه شده؛ چرا؟ چون بیزنس ها یک مقدار به سمت رقابتی شدن رفته و کسانی توی این رقابت موفق میشن که تبلیغات بیشتری دارند.

شاید شما فکر میکنید که اگه تبلیغات بکنید پولتون سوخت میشه ولی اگر منصفانه و عادلانه بخواید به این قضیه نگاه کنید، تبلیغات هزینه نیس؛ تبلیغات در واقع سرمایه گذاری هست؛ یعنی شما یک میلیون تومان برای کسب و کار خودت تبلیغ میکنی، از اون طرف ۲ میلیون تومان، ۳ میلیون تومان برمیگرده به کسب و کارت و معمولا اینجوریه که شما اگه یک میلیون تومان برای کسب و کارت هزینه کنی، ۳ میلیون تومان به اعتبار برندت، به اعتبار کسب و کارت اضافه میشه.

ولی تبلیغات باید مستمر باشه، یعنی تبلیغات نباید یکبار انجام بشه و دیگه مورد استفاده قرار نگیره! تبلیغات باید همیشه مستمر توی کسب و کار شما وجود داشته باشه.

دوتا نکته وجود داره برای تبلیغات، که شما باید این دوتا نکته رو بدونید و رعایت کنید تا پولتون سوخت نشه!

نکته اول اینکه تبلیغات رو در زمان مناسب داشته باشید؛ یعنی مثلا فکر کنید الان که ما با ویروس کرونا مواجه هستیم، الان زمان مناسبی برای تبلیغات نیست، چرا؟ چون ممکنه مشتری اصلا ناراحت بشه از این قضیه، ناراحت بشه که چرا الان شما دارید تبلیغات میکنید!

نکته دوم که باید درنظر بگیرید اینه که مخاطب هدفتون رو به درستی شناسایی کنید؛ یعنی تبلیغات رو برای مخاطبینی نشون بدید که احتمال اینکه مشتری شما بشن وجود داره و احتمال اینکه مشتری شما بشن زیاده؛ مثلا اگه شما کارتون، فروش لوازم آرایشی هست نباید توی کودکان تبلیغ کنید؛ این یک تبلیغ اثرگذار و درست نیست.

پس یکی باید زمان درستی رو انتخاب کنید، دوم اینکه مخاطب خودتون رو بدرستی شناسایی کنید.

پس دقت کنید که تبلیغات شریان اصلی کسب و کار هست و شما وقتی که تبلیغات نکنی، این شریان رو قطعش کردی و وقتی که شریان کسب و کارت قطع بشه، کسب و کار شما به مرور حذف خواهد شد.

شاید شما توی بیزنسی که داری، خیلی حرفه ای باشی نسبت به بقیه افراد، خیلی اطلاعات بیشتری داشته باشی، خیلی مهارت بیشتری داشته باشی یا تجهیزاتی که داری خیلی بهتر از بقیه همکارا و رقبات باشه یا کالایی که میاری و برای فروش ارائه میکنی درواقع کالای خیلی بهتری باشه، ولی رقبا و همکاران شما، اونها فروش بیشتری نسبت به شما داشته باشند.

دلیلش اینه که شما تبلیغات نمیکنی، کسی از مهارت شما، تخصص شما و از کالای شما خبر نداره و فقط با تبلیغاته که شما میتونید اطلاع رسانی کنید.

توی کلیپ های قبلی هم گفتم که شما برای کسب و کارت باید یک رسانه داشته باشی، اون رسانه ممکنه پیج باشه، ممکنه کانال باشه، ممکنه وبسایت باشه، وبلاگ باشه یا ارسال پیامک باشه و اینجوری باید با مشتری تعامل داشته باشی، یعنی اطلاعات خودت رو به مشتری برسونی ، اخبار جدید خودت رو به مشتری برسونی.

اگه شما محل کارتون در واقع دفترتون، مغازه تون، جاییه که یک مقدار حاشیه س و مشتری کمی داره، حتما باید تبلیغات داشته باشید؛ نمیگم شما میتونید تبلیغات داشته باشید، تأکید میکنم که حتما باید برای اینکه درآمد خوبی داشته باشید تبلیغات بکنید و از هزینه کردن برای تبلیغات نترسید.

و خبر خوبی که برای شما دوست عزیز دارم اینه که ما تصمیم گرفتیم که تمام اطلاعاتی که درمورد کسب و کار وجود داره، تمام اطلاعاتی که یک مدیر کسب و کار نیاز داره برای شروع، گسترش و کسب درآمد بیشتر، توی یک دوره آموزشی جامع بیاریم و توی اون دوره آموزش جامع، من دوتا تکنیک فوق العاده ساده و فوق العاده کاربردی به شما میگم که در مورد تبلیغات چجوری اقدام کنید و چجوری مخاطب خاص خودتون رو پیدا کنید و چجوری برای یک تعداد خیلی زیادی بتونید خدمات خودتون رو به نمایش بگذارید و با هزینه خیلی ناچیز هم اینکارو بکنید؛ یعنی هزینه ای که شما برای تبلیغات صرف میکنید شاید بگم در حد هزینه خرید یک چیپس یا درحد هزینه یک پفک خریدن باشه!

سیاست آموزشی ما اینجوری هست که سعی میکنیم کاربردی ترین آموزش ها و ارزون ترین آموزش ها رو در اختیار شما دوستان عزیز قرار بدیم تا خیلی راحت تر بتونید توی کسب و کار و بیزنس خودتون پیاده کنید.

بهتون توصیه میکنم حتما توی اون دوره شرکت کنید؛ با توجه به اینکه در حال حاضر برگزاری دوره ها بصورت حضوری امکانپذیر نیست، ما تصمیم گرفتیم که این دوره رو بصورت غیرحضوری تهیه ش کنیم و در اخیتار شما عزیزان قرار بدیم و بهتون توصیه میکنم که حتما توی این دوره شرکت کنید، این دوره رو تهیه کنید و توی کسب و کار خودتون سرمایه گذاری کنید تا خیلی زودتر به نتیجه برسید.

امیدوارم که از دیدن این کلیپ لذت برده باشید؛ شاد و پیروز و سربلند باشید.

هدیه سال نو

اپارات

شما هم نظر بدین

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون بابت نظر دهی.تا دقایقی دیگه منتشر میشه